Malarstwo i Witraże Magdaleny Głoskowskiej Wystawy Opublikowała QueTu010945 - 4 października, 2011 Wystawa autorska czerwiec – sierpień 2004 komisarz wystawy: Jerzy Szpunt Magdalena Głoskowska – urodzona 26 października 1977 roku. Ukończyła Liceum Plastyczne w Poznaniu o kierunku – tkanina artystyczna oraz Wyższa Szkołę Sztuki Stosowanej Schola Posnanienis o kierunku – malarstwo w architekturze, specjalizacja projektowanie witrażu. 1997 – wystawa zbiorowa (warsztaty artystyczne) Międzynarodowe Centrum Sztuki, Poznań, ul. Jachowskiego 5 1998 – Wystawa poplenerowa, Galeria „Wieża Ciśnień” w Kaliszu. Od 2003 roku prowadzi Pracownie Witraży przy ulicy Pleszewskiej w Choczu. Prace Magdy upiększają wiele pomieszczeń prywatnych i instytucji, herby Chocza i Wiefelstede wiszą w urzędach miasta i gminy. Sztuka koloru pojawiała się przez wieki w różnych tworzywach i na różne sposoby osiągana, na przykład mozaika, witraż, emalia, tapiceria, wreszcie malarstwo na różnych podłożach. Tworzywa te warunkowały wybór barw, ich zestawy, ich efekty estetyczne. We wszystkich tych sposobach twórcy poszukiwali rozpiętości w skali barw, absorpcji i refleksu światła, które determinuje odbiór barwy przez oko ludzkie. Nadzwyczajne efekty kolorystyczne od dawna stały się cechą witrażu, gdzie barwy zamknięte w mniej lub bardziej przeźroczystej masie szkła bezpośrednio w linii prostej absorbują, filtrują i rozczepiają światło.Spójrzmy teraz na zestawione tu dzieła malarskie. Czy nie stanowią one gotowych projektów dla rozwiązań witrażowych? Syntetyzowane proste formy są tylko pretekstem dla ekspansji koloru. Z każdej z proponowanych tu technik malarskich emanuje kolor, niekiedy pozornie niedbały w szczegółach form i plam, za to zawsze podporządkowany dbałej kompozycji całości. Dzieła te mówią o tym, że autorka w świecie kolorów czuje się jak ryba w wodzie. Nie często można spotkać młodego człowieka, który swoją wrażliwość przetwarza tak spontanicznie a jednocześnie konsekwentnie. Mówiąc – spontanicznie- mam przed oczyma rozedrgane kolorem malarstwo, bo konsekwencji dopatruje się w żmudnej realizacji witraży. OBRAZY Cykl „Martwe natury” akryl na kartonie; 2000 „Kompozycja I” 114×78 „Kompozycja II” 114×81 „Kompozycja III” 89×114 „Kompozycja IV” 89×114 Z cyklu „Nastroje” cztery kompozycje 32×50, mazak na kartonie; 2000, Z cyklu „Melancholia” mazak na kartonie; 2002 „Kompozycja I”, 48×53 „Kompozycja II”, 45×45 „Kompozycja I”, olej, płótno, 100×120; 2003 „Kompozycja II”, olej płótno, 100×120; 2003 „Kompozycja III”, olej, płótno, 97×130; 2003 WITRAŻE „Exlibris”, 70×100; 2000 „Kwiaty”, 27×34; 2000 „Martwa natura”, 122×112; 2001 „Owoce”, szkło malowane i wypalane, 118×90; 2001 „Kompozycja”, 52×111; 2002 „Głowa”, 66×76; 2002 „Kompozycja niebiesko-żółta” 34×71; 2002 Z cyklu „Znaki zodiaku”: „Lew”, „Wodnik”, „Skorpion”, „Strzelec”, 33×33; 2003 „Parawan”, tryptyk, 134 × 44×63;2004